Çikolatalı Kahveli Muffin


Dün akşam yapacak birşey bulamadım, Ege'de mutlu mutlu oynuyordu bende bu sayede mutfağa girdim be muffin ları yaptım.
Kahveyi bir kekde ilk defa denedim ve keke kattığı kokuyu çok sevdim. Geçen gün dahil olduğum yemek tarifleri grubundaki muffinlardan esinlenerek üzerlerine parça çikolata serptim.

Malzemeler; 12 adet orta boy muffin

- 3 yumurta
- 1,5 su bardağı yoğurt
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- 1, 1/4 su bardağı şeker
- 4 yemek kaşığı kakao
- 1 yemek kaşığı instant kahve
- 1 paket kabartma tozu
- aldığı kadar un
- Üzerlerine serpmek için parça çikolata yada kırık çikolata parçaları

Yapılışı;

- Yumurta ve şekerleri mikserle birkaç dakika kadar çırpın. Yağ ve yoğurdu ekleyip karıştırın.
- Unu, kabartma tozunu ve kakaoyu karıştırıp yumurtalı karışıma eleyin. (Ben en başta 1 bardak kadar un koydum ve bu miktar yetti.).
- Muffin kalıplarına muffin kağıt kalıblarını yerleştirin. Kalıpları yağlamadan, yarısına kadar kek hamurundan koyun.
- Üzerlerine parça çikolata serpip, 180 C de pişirin.
Afiyet Olsun

Yorumlar

  1. Hanifecigim ellerine saglik,bunlar cok guzel gorunuyorlar.Aksamki ceryan kesintisi yuzunden annenin tatli tarifinin hamuru cok kotu oldu ve cope gitti yeniden deniyecegim.
    sebnem

    YanıtlaSil
  2. Hanifecim siten hayırlı olsun. Gerçekten tariflerini beğenerek izliyorum. Muffinlerin üzerine çikolata serpiştirip resmini gönderen bendim :). Aynı şeyden bahsediyoruzdur umarım. Ben de arkadaşımla birlikte site açtım. Sitene link verdim. Bize de seni bekleriz .. :)
    Şule..

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Hanife,

    Siteni ilk gunden beri zevkle takip ediyorum yaptigin her seye ayri ayri bir ozellik katiyorsun tariflerini firsat buldukca deniyorum.Ve yeni tariflerini dortgozle bekliyorum.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Şebnemcim merhaba..
    Tatlının çöpre gitmesine üzüldüm. Sağlık olsun canım.. Bende seninle konuştukdan sonra yaptım bu keki. Bizde elektrik gitmedi çok şükür:))
    öptüm..
    Merhaba Şule ve Hatice..
    mesajınız ve güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Yemekvebiz grubunun açılış sayfasındaki resimden esinlenmiştim.
    Sitemi link verdiğiniz için teşekkür ederim. Siizn sitenizde hayırlı olsun..
    Sevgiler..

    Merhana Nilüfer,
    Yazdıkların beni çok mutlu etti, teşekkür ederim. Tarifleri umarım beğeniyorsundur. Sonuçları bildirirsen sevinirim..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Arkadaslar bu tarifin seker miktarini yazmamisiniz bir zahmet eklerseniz..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Koyubeyaz..
    Kusurabakma. Mesajın gözümden kaçmış. Ancak farkettim.. Evet şeker miktarını yazmayı unutmuşum..
    HAtırlattığın için teşekkür ederim. Hemen ekliyorum..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. merhaba hanife, bu muffinleri ben kek kalıbında denedim. çok güzel oldular.ıslak kek gibi bir tadı vardı.bir dahaki sefere içine vişne ekleyip, kahveyi eklememeyi düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba HAtice..
    Ellerine saglik. Visneli ve kakaolu cok daha guzel olur bence. Ben kahvein acimtirak tadini seviyorum keklerde. Ama meyvelile daha lezzetli her zaman:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver