Ispanaklı Ve Mantarlı Krep

Bugün yaptığım ikinci yemek. Bunu yaparken hep sevgili arkadaşım Nazan'ı andım. Onunla Beyoğlu'nda (sanırım Alkazar sinemasının cafésinde) yemiştik bu krepden ve ikimizde o lezzete bayılmıştık. Bu yaz geldiğimde yapılacaklar ve yenilecekler listesine bir maddede bunun için eklemeliyim. Gerçi henüz böyle bir liste hazırlamış değilim ama kafamda tutamayacağım kadar çok şey var hayalimde. Zira geçen sene Ege çok ufak olduğu için birçok yere bile uğrayamamıştım. Bu sene inşallah acısını çıkaracağım:))
Ben hafif ve daha sağlıklı olması adına kepekli un kullandım ve üzerine başamel sos yerine yoğurt sürdüm ve ekmek kırığı serptim.
Benim ufak oğluşum Ege çok sevdi. Krebi sade yemez asla ama bu şekilde yedi..

Malzemeler; 4 parça krep için

Krep hamuru için
- 1 yumurta
- 1 su bardağı süt
- 2 yemek kaşığı kepekli un
- tuz

İç malzeme
- 100 gr kadar mantar
- 1/2 paket ıspanak (200 gr kadar)
- 1/2 su bardağı süt
- 1 yemek kaşığı kepekli un
- tuz, karabiber

Üstü için
- 2 yemek kaşığı yoğurt
- ekmek kırığı

Yapılışı;

- Krep hamuru için tüm malzemeyi akıcı kıvamda olacak şekilde iyice karıştırın.
- Hafif yağladığınız tavaya ince tabaka halinde dökün, arkalı önlü pişirin.
- Tüm malzeme bitene kadar işlemi uygulayın.
( bende 4 adet krep çıktı bu malzemelerle)
- Başa bir tavada sıvı yağda ufak ufak doğradığınız mantarları 3-4 dk kadar çevirin. İnce kıydığınız ıspanakları ekleyin. Onlarda pişip suyunu çekince tuzu ve biberini ayarlayın.
- Sütün içine unu katin ve iyice karıştırın. Unlar iyice ezilsin. Sos tenceresinde sürekli karıştırarak sosu pişirin. Hafif krema kıvamına gelince ıspanağa ekleyip iyice karıştırın. ( Ben başamel sosunu unu kavurmadan yapıyorum.)
- Krepleri ortasına malzeme koyarak kalın sigara böreği şeklinde sarın ve yağlanmış fırın kabına yerleştirin.
- Tüm krepler bu şekilde bittikden sonra üstlerine yoğurt sürün ve ekmek kırıklarını serperek fırında üstü kızarana kadar pişirin.
Afiyet Olsun....

Yorumlar

  1. selamlar, sitenizi portakal agacindan aldim, tariflerinizi takip ediyorum. saglikli olmalari fazla yagli olmamalari ve kepekli yada tam bugday unu da kullanmaniz benim cok hosuma gidiyor. bende boyle seylere dikkat ederim. tarifinizi deneyecegim insallah,,,

    YanıtlaSil
  2. Merhaba..
    Mesajınız için teşekkürler.. Elimden geldiğince sağlıklı, hafif ve kalorisiz şeyler yapmaya çalışıyorum. Tarifi denerseniz umarım beğenirsiniz.. Yorumunuzu beklerim..
    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  3. YAA BÖYLE YAPIP YAPIP BİRDE RESİMLERİNİ KOYMUYORMUSUN BU YEMEKLERIN BURDA RESİMLERE BAKIP AĞZIMIZ SULANIYOR WALLA FIRSATT YOKKİ DENEYELİM ARTIK SEN GELİNCE HEPSİNDEN YAPTIRICAZ SANA HAZIRLIKLI OL YANİİİ ÇOKK ÖPÜYORUM HEPİNİZİ HÜLYA

    YanıtlaSil
  4. Hulyacım..
    Sen yeterki iste ben her zaman yaparım. Yanlız Ege ve Yağmur faktörleri ne olacak???
    Öptümmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Hanife, sayfani portakal agacinda yeraldigindan beri takip ediyorum. Harika bi siten var ellerine saglik. Ben bu krepleri kiymali domatesli ic hazirlayip suyunu süzüp senin yaptigin gibi kiymali ic ile sarip tepsiye diziyorum, üzerine sosu kasar serpip kizartiyorum. Ayrica basamel sos döküp en son kasar serpipte kizartiyorum. Her iki yöntemde cok güzel oluyor. En kisa zamanda senin ispanakli tarifi deniyecegim. Ellerine saglik basarilar. Kiye

    YanıtlaSil
  6. Merhaba kiye..
    Seninde tarifin cok guzel. Kesinlikle bir dahaki sefer denemeliyim. Esim cok sevmedigi icin krep pek seyrek piser. Bende Ege ve benim icin hazirliyorum genelde.
    Sayfalar hakkinda yazdiklarin beni cok sevindirdi. Sagol..
    Her zaman beklerim..
    Sevgilier

    YanıtlaSil
  7. Cok tesekkur ederim ne demek siteyi link verebilirsiniz.Bu kreplere gozum cok fena takildi kesin denicem.Ellerinize saglik blogunuz icin cok sagol sayeizde sitenizi tanimis oldum.Tekrar gorsmek uzere..Bu arada ben de sizin siteinizi link verebilir miyim?

    YanıtlaSil
  8. merhaba esma..
    krepleri denerseniz sonucu ogrenmek isterim. Cok hafi bir yemek umarim begernirsiniz..
    benim sayfaima link vereblirsiniz tabi.. memnun olurum..
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver